حس زندگی

آخرین سنگرسکوته خیلی حرفها گفتنی نیست..

حس زندگی

آخرین سنگرسکوته خیلی حرفها گفتنی نیست..

سالهای حرام

 

 

 

در قبایل عرب همواره جنگ بود،اما مکه"زمین حرام"بود و سه ماه رجب ،ذی القعده ومحرم،"زمان حرام"یعنی که در آن جنگ حرام است

 دو قبیله که باهم میجنگیدند،تا وارد ماه حرام میشدند،جنگ را موقتا تعطیل میکردند

امابرای آنکه اعلام کنند که"درحال جنگندواین آرامش ازسازش نیست،ماه حرام رسیده است وچون بگذرد،جنگ ادامه خواهدیافت"سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله،پرچم سرخی برمی افراشتند،تادوستان،دشمنان ومردم،همه،بدانندکه

"جنگ پایان نیافته است"

آنها که به کربلا میروند،می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته وبرصحنه ی جنگ،آرامش مرگ سایه افکنده است.

اما می بینند که بر قبه ی آرامگاه حسین،پرچم سرخی در اهتزاز است

بگذار این "سالهای حرام"بگذرد!!

حسین وارث آدم- دکتر شریعتی

ما دوباره سبز می شویم

 

 

 

من به چشم های بی قراره تو قول می دهم

ریشه های ما به آب، شاخه های ما به آفتاب می رسد

ما دوباره سبز می شویم

قیصر امین پور

افلاطون و مشروظه

 

  

 

برخی از حاکمان امروز درقرن21هم به سطحی از روشنفکری نرسیده اند که تن به دموکراسی بدهند و حکومت را به خود به مردم واگذارند اما افلاطون چندصدسال قبل از میلاد از مشروطه حرف زده وازدیکتاتور شهرسیراکوز خواسته که به دموکراسی تن دهد 

جولیاانس دراین باره درکتاب"درآمدی بر کتاب افلاطون"مینویسد:

"نامه ی هفتم افلاطون حاوی آن چیزی است که به نظرمیرسدتبیینی خود زیست نامه ای از افلاطون درباره ی سرخوردگی وی ازسیاست وتلاش های اودرطی بازدیدهای اسرارآمیزش از شهر سیسیل در سیراکوز به منظورمتقاعد ساختن جباری به نام دیونیسوس دوم به تن دادن به حکومت مشروطه در آن مندرج باشد"